Otomotivde vergi indirimi isteniyor

Ali Can POLAT

Yüksek Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) ve düşük maaşlar nedeniyle vatandaşların araç satın alma gücü azaldı. Bu durum, otomotiv sanayiini de olumsuz etkiledi. Otomotiv Sanayicileri Derneği (OSD) verilerine göre, otomotiv üretimi 2024’te %7 azaldı. Bu durum, vatandaşları ve üreticileri ÖTV konusunda düzenleme talebinde bulunmaya yöneltti. OSD Başkanı Cengiz Eroldu, iç pazarda yerli üretim araçların payının 2023’te %37 iken, 2024’te %31’e gerilediğini belirtti.

ÜRETİM VE İSTİHDAMDA DÜŞÜŞ

Eroldu, “Bu düşüş, üretimi ve istihdamı da etkiliyor. Üretim %7, istihdam ise %2 düştü. Sektörde istihdam ve üretimin devamı, özellikle dar ve orta gelirli vatandaşların araçlara erişimi için ÖTV matrahlarının güncellenmesini gerektiriyor,” dedi. Eroldu ayrıca, 2022’den bu yana ÖTV matrahlarının güncellenmediğini ve bu oranların günümüz standartlarına uygun hale getirilmesi gerektiğini vurguladı. Ayrıca hurda teşviklerinin de gözden geçirilmesi gerektiğini belirten Eroldu, “Bu teşvikler, trafikteki eski araçları kapsamalı ve Türkiye’nin eski araç parkından kurtulmasını sağlamalıdır,” şeklinde konuştu. Eroldu, taleplerini Ankara’ya ilettiklerini ancak ekonomi yönetiminin ekonomiyi soğutma çabaları sebebiyle olumlu bir yanıt alamadıklarını ifade etti.

Otomotiv sektöründe rekabetçiliği kaybediyoruz

“Türkiye’nin Fransa, İtalya, İngiltere ve Almanya’da üretim yapmaya göre daha ucuz olmasına rağmen rekabet ettiği ülkeler arasında Fas, Romanya, Sırbistan ve Cezayir bulunmaktadır,” diyen Cengiz Eroldu, “Avrupalılar, Çin’in baskısı nedeniyle maliyeti daha düşük olan ülkelere yönelebilirler. Büyük bir rekabet ortaya çıkıyor. İşçilik maliyetimiz, Romanya ile 2024’te aynı seviyeye gelmiştir ve 2025’te geçmesi muhtemeldir. Ancak bunu verimlilik arttırarak aşabiliriz,” şeklinde konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir